Lördagspaj

En sak jag gillar med att det börjar bli lite höst är långa, mysiga helgfrukostar hemma med grå himmel utanför. Något som jag nyligen upptäckt och gillar mycket är frukostpajer. I’m nuts for smördeg just nu. Antingen gör man egen pajdeg eller så köper man rektangulära smördegsark och använder dem som de är (så praktiskt).
Recept på bra frukostpaj: Lägg degplattorna i en form och klä över med folie, ovanpå folien lägger du några deciliter torkade bönor (för att undvika att pajen stiger när den är i ugnen). Förgrädda i ugnen i ca 20 min på 200 grader. Ta ut ur ugnen, ta av foilet och toppa med mozzarellaskivor, avokado, basilika, olivolja, salt och peppar och grädda ytterligare 10 minuter. Färdig. Och mjau, detta är SÅ gott. Servera med till exempel yoghurt och honung och massa gott kaffe.


Favoritsoffkläder. Min mans Acne-boxers och ultramjuk Filippa K t-shirt

Och mina fluffisfötter från Muji

3 thoughts on “Lördagspaj

Leave a Reply

