Stenhårda naglar

Är i Stockholm i två dagar nu innan jag åker till Singapore och idag sprang jag till Rosenrummet på NK och gjorde Gelish-manikyr för andra gången. Jag älskar fina naglar men är alldeles för klumpig för att få en manikyr att hålla längre än någon dag. Det blir ett evigt filande och lackande. Gelish däremot härdas fast med laser och sitter i 2-3 veckor, dessutom känns mina sköra naglar starkare med gelishen på. Succé I tell you. Det finns riktigt fina lack att välja mellan, svart finns till exempel. Över mitt bröllop valde jag en jättefin ljus rosa-beige färg och nu orangerött.

Gelishlacket är som en hybrid mellan vanlig manikyr och gelénaglar. Behandlingen tar ungefär en timme, naglarna filas lite på ytan och sedan appliceras lacket som får härdas under en UV-lampa i någon minut och blir stenhårt. Görs på mysiga Rosenrummet och kostar runt 500.

2 thoughts on “Stenhårda naglar

Leave a Reply

