Middag, Les Viviers bistro

Middagen på Les Viviers bistro i Nice är bland det bästa jag ätit, ever. Restaurangen har fiskfokus men de har allt. Vego, kött. Alla runt bordet var mycket nöjda med sin mat. Och desserten. Desserten. OMG. Restaurangen är fin och ligger också i ett trevligt område i Nice, några gator ovanför Promenade des Anglais, med fina snirkliga hus och lugn atmosfär. Jag vill gå hit igen! 

Den här chokladsufflén serverad med apelsinklyftor i Grand Marnier kan vara det godaste jag ätit i hela mitt liv. Hands down. Lite sådär, jag behöver aldrig mer äta en dessert (i alla fall inte som innehåller choklad) för inget kommer att överträffa den här. Chokladsufflé med råsocker på toppen, jag kommer aldrig glömma dig. 




2 thoughts on “Middag, Les Viviers bistro

Leave a Reply

