Förpackningar och Mellanmål

Köp en god yogurtbägare på Blueberry och en av deras goda frukostsmoothies. Spara sedan förpackningarna och använd för att bära med dig dina egna mellanmål.
Jag äter två mellanmål varje dag, ett klockan 10.00 och ett klockan 15.30. Det gör att jag har en balanserad blodsocker- och hungernivå hela dagen. Dessutom håller det igång förbränningen att äta små portioner ofta.
Det går ju att vara hur kreativ som helst med mellanmålen men för mig blir det oftast en smoothie och en yogurt med bär och nötter eller keso med bär. Det viktiga är att det är gott och enkelt att bära med sig.

Smoothie gör jag lite extra mycket till frukosten, häller över i min begagnade Blueberry-flaska och dricker klockan 10.
Yoghurtbägaren fyller jag med frysta bär i botten och naturell ekologisk yoghurt + 5 cashewnötter. Testa att byta ut yoghurten mot keso eller mot kesella blandad med frysta bär och lite agave. Goda saker att pimpa din yoghurtbägare med är gojibär, osötad musli, gula russin och pumpakärnor.

4 thoughts on “Förpackningar och Mellanmål

Leave a Reply

